tisdag 13 mars 2012

Plockade fram husmoren i mig idag :)

Vilken fantastisk vår dag det varit, nästan så det är för bra för att var sant att det är 15 grader i mars :)

Men inspirerad av detta vädret och det faktum att jag var uppe lite tidigare än vanligt, så startade jag med en lång runda med hunden, det var  så skönt ute redan då :)
Så stack jag inom blomster affären på generius och fick köpt mig minidriv hus, och stemorsblomster frö :)

 Så plockade jag fram det ända rosa/blomsterete ting jag äger, min trädgårdshandskar. Spaden, fröena och mini drivhuset. 

 Elmo stod nedan för och var något förnärma för att jag inte ville ta han upp....
 Så rensade jag balkonglådorna,( låg sneiper oppi, fysj!!) fick i ny jord och sådde stemors blomst i dem....
 Inne för att hämta vatten och blomster näring, och Elmo fölger med på vad som skjer, flittig övervakare han :)

Så var det bara att starta med tomat plantingen! Desse gläder jag mig till :)

 Först Picknick tomat, en type tomat som växer i klyfter samen, så blir spännande och se hur denne blir..
 Så en Green sausage tomat, namnet säger väll det mesta, en grön tomat.
 Siste tomat plantan, Yellow pear tomat, gul päron formad tomat som skall smaka mycke och sött.
 Färdigt :D Står nu fint i viduet här :)
Så nu blir det spännande och se om det blir några planter här, skall ta 5-15 dagar för det börjar spira.
 Och när jag först var i gång tog jag och vaskade ute möblerna ,grillen samt vindune!
 Digg med brannslange :P 
 Efter allt styret blev det lite snacks och en god bok i solen.

Ta Bild av sig själv börjar ju bli en standar :P
 Elmo är självklart inte glömd, han fick sitta i egen stol i solen <3
 Här är han så dödligt förnärma som det ser ut, fick ikke mat då....
 Gutten kan och sola sig <3




Må få vara på fanget litt med ;)

Livsnjutare!

Elmo fant ut att detta var kosligt...jag är lite usikker sedan var gång jag tog upp huvudet slikade han mig på nesa...

Efter en härlig dag i solen känner jag att ansiktet fått lite färg! En så härlig kännsla.... Har också varit flink inne, och fått bretta sammen massa töy, ryddet litt och var sedan och pantat flaskor :)

En jente i chihuahua miljöet Isabella driver med clairvoyant lesing, och hon har lest meg så idag fick jag denne lesningen/"spådomen" eller vad det kalles:

"Litt fra fortiden: Jeg får frem en midlertidig våpenhvile mellom deg og en bekjent,som kanskje ikke varte så lenge.Jeg får frem et forhold med en mann som ikke var helt ok.Veldig upålitelig og en litt kjeltring type.

Om tiden nå:Jeg får frem en del løgn og baksnakking,så vær forsiktig på hvem du omgåes med.Mye svik inne i bildet her.Jeg får frem noe på det økonomiske planet at det kommer noe bonus med penger på vei til deg,Ellers får jeg opp en ny start i en periode i livet ditt...en ny retning som vilvære bra for deg.Så bare la det skje:)

Litt frem i tid.Opptil ca 6 mnd som regel:Noe vil være til byrde for deg så ikke ta på deg for mye jobb.Jeg får frem tap av tillitt til noen du trodde du kunne stole på.Ikke ta det for tungt da denne personen ikke har det godt med seg selv uansett.
Ser også en kortvaring sykdom påvei,ikke noe alvorlig kun en influensalignende sak så sengeliggende et par dager blir det nok. "

Spännande med slikt, och kul att ha prövd. Och jag vet Isabella har "nailat" det på andra så .... Och ting från då tid samt nu tid stämmer ju, så för se hur famtiden blir om den med blir slik som hon lest :)

Kvällen blir nog ganska slapp och lugn här idag, för jag känner att dagens friska luft och aktiviteter taget på, är helt ödlagt, men var sååå värt det! Har stor kosa mig ute med plantingen och solen :)

En låt som spelats högt här idag:

Den är några år gammal nu, men I LIKE IT! hehe jag är ju som tidligare skrevet musik galen :P 

Nu blir det nok 5 min på soffan innan jag tar en tur med Grisen....










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar