fredag 2 mars 2012

Fredag och sol igen :)

Fredag och sol idag med, känndes som vår i luften när jag var ute med grisen innan, idag måste jag dok göra någon småtting inne, som varit utsatta så allt för länge! Men satsar på en extra tur ut med grisen i solen nu när jag e ledig och allt :D Imorse var foten han mycke bättre, så hjälpte tydligen med en desinfektions tvätt och antibiotika redan, har fått hämta ut recepten med, så jag det är ännu bättre imorgon på utställningen :D Glädjer mig massa till en dag med folka runt ringen och massa hund kos. 


Hehe Elmo från exporama, fant ut att om jag satte buren på hög kant och öppnade blev han i buren men han skällde och pepe inte ;)






Så lite fredags humor, lånade denne från facebook:




"Hur många från ditt stjärntecken behövs det för att byta en glödlampa?
Vädur: Bara en. Och han har redan bytt den för länge sedan.
Oxen: En, men bara försök att övertyga honom om att den trasiga glödlampan är värdelös och borde kastas.
Tvillingarna: Två, men de får aldrig jobbet gjort – de bråkar bara om vem som ska göra det, och hur man ska göra det.
Kräftan: Bara en. Men det tar en terapeut tre ...år att hjälpa dem genom sorgeperioden.
Lejonet: Lejonet byter inte glödlampor, men ibland ser Lejonets agent till att en Jungfru gör det åt dem när de är ute.
Jungfrun: Ungefär 1 000 000 med en felmarginal på +/- 1 miljondel.
Vågen: Eh, två. Eller kanske en. Nej – vid närmare eftertanke, två stycken. Låter det bra?
Skorpionen: Den informationen är ytterst hemlig, och delas endast med upplysta medlemmar av forntida Stjärnhierarkiska Ordern.
Skytten: Solen skiner, dagen är ung, vi har hela livet framför oss, och du är inomhus och oroar dig över en dum glödlampa.
Stenbocken: Jag slösar inte tid på de här barnsliga skämten.
Vattumannnen: Ja, du måste förstå att allt är energi, så …
Fiskarna: Glödlampa? Vilken glödlampa?"



Och känner mig igen som tvilling här och känner igen några andra tecken med ;) hehe 


Ha en flott dag i solen :D


En solskens låt :
Michel Teló – Ai Se Eu Te Pego



2 kommentarer:

  1. Kräftan: Bara en. Men det tar en terapeut tre ...år att hjälpa dem genom sorgeperioden. Hahahahaha.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja jag tänkte lite på dig där jag med :P

      Radera