tisdag 6 mars 2012

Love hearts, Musik och självmedlidande :P

Det är ganska typiskt att när jag först ska var lite ledig så blir jag dålig första dagen jag är fri! Vaknade med huvudvärk, kvalme och med noll energi, energien jag hade igår var som bortblåst idag....Sånna här dagar när kroppen streikar tar tyvärr hjärnan helt över och det är inte bra hehe  jag är glad jag har grisen dessa dagarna för då måste jag bara ta mig sammen och tvinga kroppen upp så han får sitt :) Men med dålig kroppen och vaken hjärna, tänker och känner man ganska mycke mera.....

Igentligen är det konstig att en med dyseleksi klarar skriva ned sin tankar och känslor, men att öppna munnen och säga dem går inte! Jag har alltid haft lättare för att skriva ned saker än att säga dem högt....Hehe ända en motsättning i mig, jag kan skriva det men inte prata om det ;) Jag är ju igentligen ganska tuff men när det kommer till kännslor och sånt skit är jag ganska pinglete. Huff liker igentligen inte att ha tankar och känslor och sånt, hehe och ivarje fall inte att prata om dem, har alltid tyckt att man behöver inte dela allt man har i huvudet med världen. Haha motsättning igen sedan jag nu bloggar om det :P  Men har alltid hållt det jag känner på insidan (inte det jag "tycker" det kommer ut, utan att tänka ofta) och har det "alltid" bra när någon frågar. Är super flink på att lossas som allt är bra och med ett smil på det hela värkar det som om världen köper det då.....

Idag har jag tänkt på uttrycket " Det du inte dör av gör dig starkare"....det är bara bull shit alltså! Helt sant bara BS....och här känner jag jag pratar av erfarenhet alltså. Jag har inte blivit starkare iaf, min kropp är snarare tvärt om, den orkar ju ingenting..mitt humör är som en berg&dalbana..mitt huvud lever sitt eget liv, och ingen av dem tre samarbeider med mig....dok samarbeider dem med varandra, för dem tyckts alltid vilja slå mig ut samtidigt.....
Det kanske hörs ut som jag är bitter jag är inte det alltså hehe men jag är en smula trött på att vara på halva vägen och har inte tålamod till att vänta märker jag...jag vill vara 100% mig igen NU! Och hälst av allt önskar jag att humöret var mera stabilt, och att kännslorna inte ligger utan på huden längre....likte mig själv bättre då jag var innesluten, utan så massa känslor och mera reserverad.
Läste något här om dagen som jag kände passade mig just nu:
"Innser du hva det betyr?
At du er i live......
Jeg finner det fremdeles sjokkerande at jeg er her i det hele tatt"
Husker inte vem som sa det, men jo så känns det ibland, och man borde nog bara vara tacksam man är här :) Jag bearbetar nog fortfarande det att jag lever....

Sånna här dagar när jag inte orkar något lyssnar jag mycke på musik, alla som känner mig vet att musik är en del av den jag är, jag blir glad och levande av musik. Jag älskar att höra på texter i musiken och som oftast har jag en favorit sång som går om och om och om igen hos mig, hehe den spelas då mycke mer än vad som är normalt. Sådana låtar har jag haft hela livet. ( haha tror jag drevet min mor till galskap med att höra på sånger om och om igen medans jag bode hemma)
Hör på det mesta av musik, men många låtar som andra uppfattar som trista blir jag glad av...ja jag är rar ;)
Dem flesta har säkert fått med sig att favoriten om dagen är denne:
Gotye – Somebody That I Used To Know
Texten i denne sången gör mig konstigt nog glad....
"But you didn`t have to cut me off
Make it like it never happened
and that we were nothing
And I don't even need your love
but you treat me like a stranger
and it feels so rough
No you didn`t have to stoop so low"
"Now your just somebody i used to know"
Det är bara något med den texten som stämmer bra med livet, alla har vi väll människor som varit inom livet vårt och blivit till "somebody i used to know"

Medans jag först är igång med musik och sång texter...(joa jag har som sakt ett huvud som funkar men en kropp som stängt mig inne så ha tålamod ;) )
Den "slemme-Kina" i mig bara diggar låtar som är bittra och lite sånn hevnlystne, och kanske elaka?
Men bara hör och läs :)
Timbuktu – Resten av ditt liv
Hela sången är bara härligt bitter och jag blir så klart i bra humör av den. Haha vem skrattar inte av text raden " Att dem skriver Idiot i ditt pass" eller håller med om att hos vissa önskar man " må köttätande myror äta upp dina ögonlock så att du alltid är trött"

Eller denne sången om att ha ett krossat hjärta och gå vidare
Christina Perri – Jar Of Hearts
"You'er gona catch a cold from the ice inside your soul" hehe får frysningar av den texten ;)

Eller sånger om livet och allt man gör och gör om igen fast man vet det inte är bra, men så är livet
Bachelor Girl – Buses And Trains - Radio Edit


" So I walked under a busI got hit by a train
Keep falling in love
Which is kinda the same
I've sunk out at sea
Crashed my car, gone insane
And it felt so good
I want to do it again"
 Så är ju livet upp och ned turer om varandra :)

När jag först fastnat på musiken jag gillar, får jag ju ta med en gla låt med :)
Första gången jag hörde den var i Sverige i julen, och jag har sedan då bara diggat den :)
Med text rader som:
"Hey I heard you were a wild one
Oooh
If I took you home
It'd be a home run
Show me how you'll do"
"I am a wild oneBreak me in
Saddle me up and lets begin
I am a wild one
Tame me now"
Den fullständigt osar av oanständighet och är bara rå! ;) I like hehe

Hehe en av mina favoriter på norsk/svenska:
Med fantastisk text som: "Jag gör min ting, fråga din flickvänn...jag gör min grej" och "det er som å se en mongo på bongo" bara diggar jag denne med :)

Äsj nu blev detta ett musik bibliotek ju haha som sagt tankarna bara vandrar runt i huvudet idag, och spårar lätt av.......Som jag skrev jag hör på det mesta av musik och kopplar musik till folk, händelser och dagar, vilket ibland kan vara väldigt synd, för låtar jag gillar blir "förstörda" och jag klarar inte höra på dem mera....Jag har det i grund likadant med kläder, jag kopplar kläderna till när jag hade dem på mig, och ibland kan kläderna helt enkelt inte användas igen pga det....synd med fina kläder, men om personen/personerna dem minner om får en i dåligt humör är det lika bra att gömma undan kläderna och hellre fylla på med nya eller använda dem som går :P 

Nä nu ska jag sluta skriva här och se om jag åter får någon energi idag, har laddat upp med en skål "Love Hearts" som skall stappas in på medans jag slappar med grisen i soffan :)

Och sedan detta inlägget varit en musik kavalkad.....
avslutar med sång som gör mig helt <3 <3 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar