tisdag 1 maj 2012

1 mai, sol och massa kos!

Dagen idag har varit strålande! Bokstavlig talt, solen har varit uppe hela dagen och jag har varit aktiv idag och bara kos mig :)

Började dagen med att ta grisen med mig på tur, vi gick en bra runda och tippar vi gick ca 1 mil idag!
Frukosten njöt vi båda i svartedalsparken för vi gick igenom ett stycke urskog mitt i byen :)

Vår <3

 Elmo intar frukosten i det fria 

 Min frukost <3 kaffe 
Äpple och hunger kontrol bar :P
 Utsikten medans vi spiser då.....

 Så medans vi går.....i Oslos urskog 





 Bandtvangen gör att han inte kan gå lös här, men får utforskat och kos sig för det om 
 Skogen i huller om buller



 Sjekker ut alle plasser...

 Skulle pröva at noen "fina" bilder av han på stenen, men han såg ju piss sur ut på alla :P

 Så hoppade han ned och pissade på den.....charming....

 Full fart





Stillig skugga!!
 Så efter att gått hela skogen och upp längst alnaelva och genom etterstad och ensjö hamnade vi på Ola Narr och där är det inte bandtvang så grisen kunde släppa lös och springa tulling runt....
 Och rulla runt........



 I farta..
 Ser noe rart...
 Wäääää en stor ting hjälp!!
 Wtf?! den ville inte leke med mig ju :(
 Leke selv jag ;)
 Hoppla....
 Efter ca 3-3,5 t ute i fri luften måtte jag bara laga mig denne :D Nam det satt gott till lunjs!

Efter att ha ätit lite satte jag mig på balkongen och myste i solen. Men blev trött och varm efter en stund, så gick in och tog mig en powernap, sen vaskade jag köket, badet, damsugade och tvättade golvet!! Efter det satte jag igång med baking, blev en vanilj/kanelbolle kaka, eller rättare sakt 3 :) tror dem blir goda :)


Så efter en meget aktiv och koslig 1 mai sitter jag nu i soffan och slappar :) Hoppas alla andra njötet dagen lika bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar