fredag 18 maj 2012

En vecka i Maj :)

Har ju inte bloggat på en vecka nu, så har litt att ta igen ;) Hehe har varit fullfart sista vecka så har rett och slett inte haft tid eller ork att göra det :)

Men kan börja med att berätta om turen till sörlandet i helgen som var! Dro ju dit för att stille på Nkk Kristiansand som blev flyttet och byttet namn till Nkk Lillesand, det var en särdelses vått opplevelse att stille i Lillesand, men gick väldigt bra :)
Men från början på helgen med bilder och allt ;)

 Packat och klart för av resa ;) Jag skulle möta en som heter Mari och ta buss till Heer för att där från åka bli med Torill till Evje. Hundarna fick pga av regnet tur innan vi skulle dra och så sitta i bur på vägen...
Tack till Torill för att vi fick åka med :) 
 Så efter noen time på veien blev vi sultne och stoppade på en vei kro....jag och Torill bestillte då dette....rar ekkel mat hehe ikke noe god hamburgertalarken alls :(
 Men så så stedet ut där efter...seriöst julpynt i vindune ända....
 Och gavetipsmonitor :P
 Vell fremme i Evje hos Linn, så slappet jag av litt och hundarna fick sprunget lösa och lekt med Linn sine hundar.
Så på kvällen när alla som campade hos Linn kommet, fick vi servert god mat :) 
 Stämingen på topp ;)
 Så på lördagen var det Nkk Lillesand, där från har jag ingen bilder på Grisen och mig, har på endel andra bland annat av Lene med Colin ( Chilitos Colin bror/onkel till Elmo) han blev champion den dagen :) Det var stas! Men dem bilderna tar jag inte med här idag :P
Elmo gick inte helt fint i ringen, han hoppade litt mera som en kanin vill jag si, han likte inte det kalla våtta gräset, men till tross för detta gick det väldigt bra och han fick Excellent och blev 3 beste i sin klasse, med en god kretikk.
Den lyder som så:
"En tilltalande helhet- välformat huvud- fint uttryck- bra öron- väll kroppad- goda vinklar- bra ben och tassar- rör sig väll." 
Kan inte vara annat än nöjd, då jag trodde det skulle gå dåligare :)

Så tillbaka hos Linn i Evje grillade vi och hade anatomikurs med Ole Josef.

Noen av folken mitt i maten...

Serdeles konsentrerade deltagare 


 På söndagen arrangerades det åpent show, Linn hade gjort en super jobb och fått sponsrat så mye premier, sjekk bara ut desse två borden!
 Sedan jag hade kidnappet Coma så stilltes hon där, flinka Comaloman det!

Elmo och Panda i Bir/bim rundan :)



BIR Panda ( Kung fu Panda of Poco Angelo) BIM Grisen (Chilitos Elmer)


Elmo slutade dagen med BIS4 så jag var strålande glad! 

 Min finaste Gris Bim och Bis4 här med sina rosetter och pokaler <3  

Så efter spent show bar get hem till Oslo igen, tack Camilla för att jag sick sitta på och för en hygglig bil tur ;)

Så hemma i byen igen så var jag på måndagen och spelade lite, tog denne bilden av Coma som bara måste delas, tycker själv den blev bra iaf ;)

Tisdag var jag först på jobb så drog jag till Anniken och Roy på valpebesök och för att lämna tillbaka Coma.  Fick tatt noen bilder av små valparna, och jag blev inte mindre förälskad i dem nu i heller ;) Hehe Gudrun var litt mer fart i, hon var en bestämd liten fröken som till och med knurrade lite på mig när jag lekte med henne <3 Gutt var mer av slappnad, ända leken han var ivrig med var att bita mig i tummen <3 men akk så söt när han gjorde det!
Gudrun igång med att pröva vanlig mat..
 Sove sammen <3
 Gutt <3 Så söt atte!!
 I kill you! hehe
(Bilde stjelt av Anniken)
Så efter en dose med valpe kosing och levering av Coma bar det hemmat igen, var på det blev lite soffa tid framför tv, Onsdagen....ja då jobbade jag, 16 maj är en stor salgsdag i bakeri världen så det var en kul dag på jobb :)

Men så på kvällen var det lugnt, jag vaknade på huvudvärk på onsdagen och den sitter fortsatt i idag faktiskt...Men men huvudvärk är jag vanvid ;)

Igår, 17 mai.... jag är ju litt skapsnorsk och bara älskar 17 mai :)!!!! Dagen började med huvudvärk och en evighets lång dusj för att pröva bli av med den, men fick kommet mig på frokosten type 45 min försenat men likavell för kl 9 ;)
Så noen bilder från igår :)
Blandade bilder från frukosten 




Moa ;)


 Jan Erik hade köpt in dessertvin till desserten, och denne var särdeles svår att öppna, så han och Martin ( begge ingenjörer) tog tag i problemet med borr, skruv, tång och tillslut hammare :P





 Och dem båda var nöjda med egen insats, så här gratuleras det för gott samarbete ;)

Helle njuter solen för hon skulle på jobb....
Erik och Jonas med :)
<3 Nam nam 
 The boys whit  toys 
 Tonje med Viktor
 Prins Charming :)
 Koser sig med mamma i solen :)
 Så nöjd med att leka med en sko 
 Christina och Stine...sjekk händerna till Christina, dricker med begge nävar ;)

 Ute och spiser på kvällen... i SOLEN <3 


 Elmo var väldigt avslappnad på 17 mai iaf, han fick spendera dagen hemma, tar ikke med han ut bland alla desse folken, men tror han hade en fin dag för det om ;)

Så det var min vecka :) Idag skall jag baka kaka till Helles 30 års fest i morgon, samt handla in till att laga "rödsås" som hon skall ha till maten, gläder mig till att fria Helles 30 årsdag, blir nok en bra fest det och så med massa koslige folk :)

Blir sikkert en oppdatering om det med etterhvert ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar