måndag 2 juli 2012

Trondheim!!

Då var Trondheims turen över :( Har haft det super bra i den byen, så blir tur dit igen ja :))

Började turen gry tidligt fredags morgon....kl kvart i 7 gick jag bort med mitt pick och pack samt 2 hundar till Oslo s för att bussas till Lilleström och så ta tåget där från till Trondheim....Mötte Hanne där och hon hade med sig Kamille till Malin som jag skulle stille på Nkk med, så då fick jag litt bagasje till :D


 På Lilleström stasjon....jag och Hanne hade lite skit med oss :P
 Hundarna hade balkongplassen på tåget ;)
 Måste berätta om våran nya kompis Henrik (5 år) han var inte blyg och satte sig ned och pratade på, han blev super glad för hundarna ( dem hade hund mig sig, men den var för stor för att ha på fanget ;) )
Här med Gutt <3 
 Som sakt avslappnad unge hehe 
 Väll framme i Trondheim tog vi in på Thone hotell Trondheim....crappy plass!!! Herre gud för ett ekkelt hotell! Vägg till vägg matta på ett hund rum! WTF?? Inte var det stort i heller.....

 Gick ut fort igen, så både hundarna och vi fick rört på oss lite, måtte ta noen bilder av trebyggen ved vattnet, var skit fint och mysigt! 
Så efter litt shopping (!) Ja vi klarade selvsakt gå på shopping efter vi ankommet :P Hehe men då gick vi ut och spiste litt, sen mötte vi Line och Tove på Solsiden :) Nice att sitta ute och kosa sig på kvällen! Var på ett sted som hette Bara Blåbär :) 

 Efter det gick Hanne och jag ut på ett sted som hette Söstrerne Karlsen, bra ställe! Mötte noen vi satt och pratade med så kvällen blev super koslig och hygglig :) 

På väg tilbaka till hotellet :) 


Så klart en hissbild ;) 
 Så var det bara att hämta hundarna och gå en tur med dem mitt i natten med, hehe måste ju ta bild då med ;) 
Sen dagen efter måtte vi ju ut och göra turist ting :) Nidaros domen känns som viktig då ;)

Läcker! 
Ända en ;)
Hota damer fans där med LOL 
Singing in the rain......
Turist ja :P

Fjortis igen :)
 Tog med oss hundarna på en tur förbi senare med

Hanne med dogsen...
 Och jag med dem...
 Hanne och Lissie


Jag med mina grisar <3 
 Gutt litt sånn: " seriöst ska jag gå ned här lissom?"
 Släppte dem så dem fick spruget av sig litte.....



 LOL så hittade vi ett träd där vi bestämde oss för att tramsa lite och leka lite ;) Haha måste sett så teit ut för folk som gick förbi....

Hanne panne....
 Med Lissie...
 Grisen <3 
Så var det min tur ;)

 Ut på tur....


 Mig med Nidaros i bakgrunden :) 


 Efter allt turistande, tur med hundarna och ja faktiskt lite shopping den dagen med var det dags att möta  chihuahua folket för en middag och trevlig kväll :) Vi var på ett ställe som hete Grafi, men bara fantastisk mat! 
Jag klar för kvällen :) 

 Irmelin och Linn 



Line, hehe så klar för mat och dricka :P 

Grillplata <3 <3 
Vi blev sittande här och kose oss och spiste och drack litt, jag och Line hade sååå lust att gå ut och hade planer om att det skulle vi göra med, men så kom mamma Tove ( hehe hun er Line & Torils mamma faktiskt ) och sa vi skulle hem och i säng :P Ja Hanne menade också att det var mest förnuftigt.....så då blev det så hehe....Skulle ju tross allt på Nkk dagen efter...

MEN nästa gång jag är i Trondheim, så blir det UT med Line alltså hehe sånn är det bara :))
Nkk gick si som så...var jätte bra dag för Chilito, Bir blev Lita och Colin blev Bim, Fia 2 btk med cert så Buffy blev 3 btk så det var bra! Grisen fick VG det var kjipt då men men bättre lycka en annan gång :P Alla bilder från Nkk ligger på facebook, så orkar inte slänga in dem här med ;)

Jag slitten som f... äntligen fått satt mig på tåget...

 Balkongnplass för hundarna igen ;)

Hmm hehe jadå inte alls uttråkad på tåget ;)

Strax framme......blide jenter som gläder sig till det ja....
Måtte bara ta en bild, sjekk halen til Gutt :P


Woho gladaste Kina har ankommet hissen hemma ;) 



 Turen till Trondheim har varit fantastisk, så det frestar väldigt med att dra dit igen! Snart hehe, bara åka upp och ta en lång helg där liksom, gillade värkligen den byen :))







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar