fredag 22 juni 2012

Lycka!

Dagen idag har varit strålande! Solen har varit framme si och så hela dagen, det har varit varm och skönt, så har solat och myst massa :)

Så har jag sprunget några ärende på stan, var inom H&M och fick med mig en topp hem :P Ups! Men men tröstar mig med att det var billigt ;)

Lille Gutt har också fått sitt första bad idag, det uppskattades inte helt....Och under all den pälsen var det en liten liten kropp ;) Hehe kolla in freaky Gutt <3 ( och jadå fel vinkel, står rart osv ;) ) 


Men han klarade vara ren nästan hela dagen då, han och Elmo har nämligen tatt livet av en planta på balkongen ( eller tatt mera livet av den, den var nästan död :P ) och rullat runt i jorden efter åt....inte helt okej för att säga det så.....

Men så ska ni höra om den stora LYCKAN idag :) Jag har köpt mig diskmaskin! (oppvaskmaskin) Hehe den er inte ny, stor och fancy men det passar perfekt hos mig och kostade bara 200kr! Så snälla Jan Erik har varit med mig och hämtat den nu i kväll och hjälpt mig få den på plats, den får nämligen stå på ett bord där det finnes plast för en stor en, så jag kan ha hund mat och slikt under den, inte bästa uppbevarings platsen här så det fick bli lösningen...Så efter 3 (!!) runder till Claes Olson och köpa duppedingser till kopplingen ( blev några fel köp osv) så har jag nu testat den ( kört en vaske inne i maskinen runda ;) ) samt kört i gång en runda med oppvask! Ååå vilken lycka det är med diskmaskin efter 3 år i lägenheten här utan :)!! 


Har också fått stövsuga samt packa inför helgen på Hadeland! Som jag gläder mig till denne utstillingen, den var så koslig i fjor, ser ut till att det blir samma dritväder som i fjor men men har goa kläder vi ;) Ska bli så kul att få se nya trollet till Hanne med, lilla Lissie! Och få visa Gutt för henne, tror desse två trollen kommer kose sig max sammen, ut från vad Hanne berättar är dem lika galna iaf :)

Och varit flink jag, se har bar en weekend väska med mig och det är med ting till mig och hundarna *klappar mig själv på skuldern* 

Och inte nog med det jag har fått ordna "alla" papper vi behöver till helgen i Trondheim nästa helg! Så nu är allt klappat och klart för två kose helger!

Annars har jag mellan alla slagen som sakt bara solat mig idag, och läst lite " Jag dödar" är fortfarande balkong boken så sedan det varit länge mellan mysdagarna så är jag bara halvvägs :S men men  den är fortfarande lika bra :)

Har ju visserligen varit fint väder flera dagar denna veckan men jag har varit ganska dålig så har inte kunnat vara i solen, huvudet blir bara värre då...men men så är det bara ibland, det är inget jag får gjort med det :) Hehe saknat kos och ha en att prata med här när jag var dålig då....är tråkigt att ligga ensam på soffan eller sova ensam när man tycker synd om sig själv :P hehe och sedan januari har det ju varit så... så borde vara van nu :P För ok att Hanne sovet här någon gång, men hon teller faktiskt inte ;) LOL

Jaja har ju oavsett inte tid till något eller någon jag då, kommer ju knappt vara hemma i sommar jag, hehe har bokat upp mig delux för att försöka ta igen sist sommar då jag inte orkade göra en skit, denne sommaren ska jag prova få gjort mera! Så bara att hålla tummarna/kryssa fingaran och hoppas på det bästa :)

Men nu blir det natta här, ska försöka komma igång tidigt och få gjort lite innan jag reser till Harestua :)

Natta xoxo 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar