fredag 10 maj 2013

Då var det plötsligt maj....

Då var det plötsligt maj månad ja... våren har gjort en lite blyg ankomst med ;) 

Började månaden med en roadtrip till Ålesund och Nkk utställningen där .Det var en lååångdryg resa, med att vi körde fredagen efter några timmar jobbing på Jon André, det snöade och skit på vägen upp, väll i Ålsund var det bättre faktiskt.   Jon André, Anniken och jag och i bilen hade vi med oss 7 hundar... 

Jag hade med mig Miss ( Chilitos Delta), Elmo och Gutt, här påväg upp till jobben till JA 


Vi bodde på Radisson hotellet nede ved vattnet där, var kanon det :) Her er "huset till dyra mine på turen :) 


Inte helt fint väder men....

Fick litt sol där med



Utställningen gick bra den så turen var så visst lönsam! Anniken hade med en Phalene tik från en vännina, den hunden blev BIR och Ny NUCH! Chilitos Coma blev BIM och fick sista Cacibet och blev C.I.B ( International champion) Så Anniken hade fullpott med hem :)

På kvällen gick vi ut och spiste sammen  Lene, Christina-Denice, Siv, Karianne, Therese, Anniken, Jon André och jag. Var väldigt kosligt trots vi var en sliten gäng :) Blev mest filmer där  haha men några bilder blev det med:





Gutt blev också ställd, hans första Nkk, och han fick ck men blev inte plasserad! Men stolt av lilledutten för det! Han har nu 3 ck, en bhk plassering  och 4 excellent på 4 utställningar! :)

Hem resan var det bättre väder på, så blev 2-3 stopp med lufting av hundar och folk :) 


I Romsdalen gick vi ut och tittade på Trollveggen :) 



Nej vi hade god plats vi ;) 

Sol <3 


Tycker fortfarande denna bilden förtjänar några plus poäng för försöket ;) 


Så i måndags tog jag mig ut av sängen efter mycke om och men.... kroppen hade satt in stor streik efter helgen, men det var SOL så envis som en åsna tog jag mig ut på balkongen och ordnade så jag fick suttit ute :)
En bok, kaffe och vattenmelon gjorde undervärk med denne gamla skrotten!!



JA och hundarna har njutit av solen där med <3 

När först vädret bjöd på sig måtte vi bara dra i gång grillsesongen! 


Og lord! Det är verkligen bara bäst med grillmat!! :) 

I går fylde JA sin lillasyster år, jag hade lovat att baka en kaka, så prövde mig på en kvikklunsj kaka som blev bra :) 

Lagade Chokladbotten, delade den i två och hade vaniljkräm i mallan, hade så en vanilj/choklad frosting runt, faste kvikklunsjen i frostingen, hade så på Daim/krokan kulor och rosa chokladhjärtan :) 
I går var vi i Vestby och firade henne med hela familjen, blev en koslig dag :) 

Sedan formen var bra i onsdags så blev det en kaka till :) 

Oreokladdkaka :)



Den fungerade fint! den med :P 

Idag har jag suttit och mimrat om Thailand... Får lura med JA i början på nästa år tänker jag :)

Saknar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar