tisdag 30 april 2013

April april...

Då var det tid för en uppdatering här igen :) 

Vi har kommet in i vardagen igen och semestern känns år undan.... Tragiskt att inte känslan kan stanna längre i kroppen....

Men men får köra på med den gamla vanliga bild kavalkaden här då ;)

Vi har varit en tur i Stavern och besök Jon Andres mormor och "morfar", tog och gick en tur med hundarna på Signaltoppen så dem fick sprunget av sig lite :) Hehe det var full fart, och dessa små trollen hade ingen problem med att ta sig fram, upp eller ner här inte nej!
Gutt i farta
 Gamlingen är inte värre han 

 Attack!! 
 Leker i fullfart med ;) 
 Inte den värsta utsikten på denna "lekplatsen" 

 Vi fick ju oss en ny thaimat favorit i Thailand, och jag gick på shopping och fick hittat det jag behövde för att laga Massaman :) Det blev riktigt gott! För att laga massaman gör så här:

Skala och skär 3-4 mellan stora potatisar, koka dem nästan klara. 
Ta ca 100g massaman paste och stek det i 5 msk olja
Ta så 400g kyckling och stek i den pasten.
Häll så i 2 burkar cocos mjölk, 4 msk råsocker, 4 msk fisksås,6 msk tamarind paste.
Ha i potatisen, skär 1-2 gula lökar och ha i samt en handfull rostade (inte saltade) jordnötter. 
Koka på låg-medium värme till det är genom kokt och något ner kokat.
Servera med jasmin ris :)

När jag först är i gång med matpraten, så bakade jag dess i förra veckan.... Mmmm! Kanelbullar med vaniljkräm på toppen! Hade också i marsipan i kanelblandningen för att göra dem extra söta och goa ;)



Har slösat lite pengar i det sista med ;) Netcom var så smarta/fräcka att dom skickade ut presentkort till sina kunder, jag gick fem på och använde mitt kort till att köpa ny mobil så klart :)

Happy happy med ny Iphone5! :)) 


 Hehe så var vi inom Jon Andres mosters affär, Sandslottet på Torshov. Och då fick jag handlat mig en ny kaffekopp från en dansk designer Paul Pava. Apsnygg!



Fick också köpt en saltscrubb där, den provade jag samma dag och den är super bra! :) 
 Det är en frisk och "varm" doft på den :) 

 Det var hur mycke som helst i den affären, så mycke att se och ta på :P Har inte varit där förut så det var kul att se. Hon har en nettbutik för den som ville se:  www.sandslottet.no

Har äntligen köpt mig ett par nya arbetskor också :P Var som vanligt utsalg i källaren på leto och då blev det ett par färgglada skor till jobbet :)

Det var den shoppingen jag flippat ut med ;) 

Så nu i helgen var vi på utställningen med hundarna :) PÅ lördagen hade jag bara anmält Gutt, det gick helt okej, Han fick excellent och blev 4:e bästa junior. Han fick en flott kritik med.

Så hade jag visst anmält båda killarna på söndagen, och tur var väll det! För Grisen som inte har blivet utställd i hela vinter ( är 6 månader sedan sist) han slog till och blev BIR!! Jösses vilken glädje! 
Hans halv syster Chilitos Coma blev BIM :) 

Anniken har taget bilder i helgen så fick dessa igår:
Chilitos Elmer Bir och Nord No Se D Slo nuch Nord vinner -12 Chilitos Coma Bim 
Jag och Grisen i ringen <3 

Gutt blev också ställd och gjorde det bättre på söndagen, Han fick excellent blev 2:e bästa junior med CK. Anniken hade taget några fina bilder av Gutt med. Se bara så fin han är, Chilitos Gutt:

 Vackra Gutt! <3 


Så tillslut, skrytbilden jag tog av Elmo när vi kommet hem på söndag kvällen :) 


Rätt efter bedömningen fick vi dra, skulle i 1årsdagen till Jon Andres gudson Leon, så då bar turen ut till Slemmestad. Och vilken tur vi hade köpt lego till Leon, så JA kunde bygga med den ;) Hehe 

Det var den sista tiden här i krokarna :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar