måndag 25 februari 2013

Sedan sist till nu...

Har varit jätte dålig på att blogga nu, så igen blir det ett super långt bilde inlägg :)

Har ju hänt en hel del sedan sist jag skrev något med så fick bara plocka ut vad jag vill dela :)

Börjar med denne bilden jag hittade här om dagen..... Jag suuuuper blond, för ca 1 billion år sedan :P haha nästan konstigt att se, fast jag får lite lust att börja göra något med håret igen..... det är väll nästan 4 år sedan jag satte någon färg i det nu :P



Vi har haft lillebroren till Jon Andre på besök två helger och har då hittat på lite olika med honom så han inte skulle ha det allt för tråkigt hos oss....

Vi var på Kon Tiki museet och på Fram museet första helgen, Kon tiki tyckte han väll inte var så spännande med Fram var roligt och man kunde gå in i skipet....
 Läkare/tandläkare.......glad för att noen ting har utvecklats enormt sedan då :P



 Denne utstoppa isbjörnen var bara monster stor :0
Desse två klättrade högt och lågt och överallt på skeppet ;)

 Tittaj :)
Polfararen Stian 
 Utan för, var en nydlig dag i huvudstaden :)


 Koser seg med Gutt 
 Så var vi på teknisk museem, där var det så ca en miljon knappar att trycka på så detta var ju bara döds coolt.... Tror Stian fick tryckt på nästan alla med :P 
Sånn Oslo så ut när jag flyttade hit ;) 
 Koste oss med Idol och "litt" godis på fredags kvällen.....


Gutt er glad i Stian och sover gärna intill :) 

 På söndagen spelade vi UNO och drack varm choklad för Stian blev hämtad 

 Hade stå träning med killarna med, måste ju det så vi inte glömmer helt bort vad vi ska göra i april när vi ska ställa ut igen :) ( Hehe eller på någon av dom andra ca 20-25 utstillingerne jag funnet ut jag vill på detta året :P )

Inte att dom sammarbetade så bra den dagen men men fick tatt någon bild med självutlösare ;)

 Vi hade syter Gudrun här en vecka när Anniken & Roy var på ferie, så måste ju dela några bilder av det med ;) 
 Gutt pröver få igång lek....
 3 små troll som kom fort när man sa "godis" 
 Uttråkad? 

Eller bara laddade inför en galestund? 
 Släppte alla 3 hundarna upp i sängen till Jon Andre, haha övermannad av 3 chihuahua :P 

 Elmo var nok lei G&G för han gömde sig under soffan och låg där och spanade ut..... Gutt syns det var vääääääldigt dumt, för han kommer inte in under och låg utan för och sura....

Vi har försökt vara lite sund i det sista men det har gått galt ett par gånger med :P Men försöker iaf någonlunda, ska ju i bikini snart :P 

Sushi lunsj :)
 Lyxlunsj på jobb :)
 Jag lagade "Kinas morotskaka" mmmm den var god 

 Har blivit endel wok i det sista, jag bara älskar det <3 kan äta det hur mycke som hälst :) 
 Zero faktiskt, måtte ju bara prövas ;) 
 Ups....rosevin...kan inte så sunt hehe 
 Vi hade en rejäl frossa helg :P 

 Sedan jag är dålig på att äta frokost har jag hittat en musli blandning jag gillar, blandat upp i banan och vanilj kesam.... det funkar :) 
 "Sunt" med sallad till middag :P 
 Bakade en pepparkaks ostekaka till H&M sitt bröllop :) 
 Pynta med frisk blåbär :) 
 Hehe så att bara äta sunt var visst lite svårt.... men men vi har iaf bara tatt helt av i helgerna :)
Så måste jag ju dela, världens bästa Elmo somnar ibland på skuldern när vi ser på tv, finnes det något bättre <3 Grisen min <3 

Så lite mera hund :P hehe jadå är gal jag vet ;)
Men Elmo kasta sig fram plötsligt och......
 ......i andra änden så det slik ut..... syskonkärlek? 


Om fredagen hade dom en "kamp om benet" för det som låg ved sedan av skulle ju igen av dom ha *himmlar med ögonen* 
I fem (!) minuter låg dom så här och drog i varsin ände och morrade och "jamade" på varandra......


 På fredag var vi och lämnade hundarna hos Jon Andres bestföräldrar, dem har passat dem för oss i helgen, Elmo och Knut är goa vänner och sitter stadigt så här framför peisen hehe 


 Så höjdpunkten i det sista..... Helle och Martin gifte seg om lördagen!! Herre gud för ett bröllop, det var en riktig vinter saga <3
Ska dela några bilder med dere, var bara så fint :)

Mann och Fru <3 












En alldeles perfekt dag! Var bara så fint, massa flotta taler, god mat, häftigt live band(!) och god stämning bland massa härliga människor!

Så måste jag avslutnings vis skriva: 18 dagar till vi reser till Thailand!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

18 dagar tills detta här......
(samtliga bilder har jag tagit sist jag var där, så detta är så det faktiskt ser ut! Paradiset!!!) 








Som jag gläder mig :) Ska bli så skönt, varme, god mat och SOLEN..... så har jag det bästa reseföljet  jag kan ha med mig också <3

Känner att det är skönt att vara hemma idag med, hehe är inte en cm i kroppen som inte har ont efter helgen....hehe men det var det värt! Hoppas formen kommer sig till jobb imorgon :P Blir en dryg jobb dag annars....huff....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar