onsdag 30 januari 2013

Första bloggingen i 2013 :))

Hoppsan vad tiden går fort! Plötsligt är det 2013 och det är evigheter sedan jag var inom här jag....men det har hänt lite sedan sist med, och jag har massa bilder att dela med mig av :)

Det har ju varit jul och ny år sedan sist jag skrev här.....så här kommer jul och ny års bilderna ;)

Varje år skall det lagas litervis av tjeckisk potatissallad, dem sista åren har det varit min jobb :)
Julklapps öppning :) Jon Andre överraskade med att ge en extra med hjälp av mamma, en tassimo maskin :))
Elias var nog den gladaste ungen jag sett, när han fick denne masken! 
Koser oss litt :P 
Jacob, trött efter dagen och slappar med lite tv <3 
Både jag och Jon Andre fick weekend väskor som matchar våra resväskor :) 
Jossan och Elias myser :)) 
Tror jag var snäll i fjor, med tanke på allt jag fick :P och detta är ändå inte allt :) 
'
Killarna var glad då jag kom hem och hade dessa päls filtarna med mig.


Klar för romejuls utstillinga :))
Ny års afton firade vi i Stavern med Jon Andres mormor och " morfar", var sjukt lugnt och skönt :)) 

Det regnade endel på ny årsafton men gick oss en tur för det, JA hittade en vän ;) 


 Vilken hunk jag har alltså ;) 
 Happy new year!! 



 1 ny års dag! Strålande väder så vi gick ut och gick en tur.....Stavern är flott!! 








 Gå mot ljuset.....







Så var Anniken, Jon Andre och jag i Sverige en tur.... Bode hos mamma & pappa.

Här ger mamma hundarna en go bit......inte lätt med så massa hundar....

 Cirkus djuren.......

 Var inne i en butik som heter Chilli, dem hade dom coola chihuahua bilderna :) 

Mamma fick denne i present av Chilito som tak för husingen av folk och hundar :) 
 Anniken köpte denna, hehe jag vill med ha en slik :P 
 På Väla har dom Gräddbullerian...... OMG!!
 NAM!

 På vägen hem stoppade vi här.... haha en upplevelse! 
 Fick också sytt en kosepose till killarna här :) Elmo har lagt beslag på den ;) 

 Linda har köpt sig en cocker och jag och killarna drog dit på besök.... Filip en riktig charmör med attityd till tusen <3 
 Killarna undrar vad det där är för en snubbe...

2 mot 1.... alltid en hit :P 

Blir sliten av besök <3 

 Filip vill med vara i buren....Elmo är meget skeptisk till detta här...
Så kom Lindas rumskamrat hem med sin hund, Hehe stackars tjejen blev först utskälld så överfallen när dem förstod det var en tik.....


Så var det en ny tur till Stavern i januari, Gutt skulle debutera på Sandefjord utstillingen, så vi fick låna huset till mormor & "morfar" så vi bodde när utstillingen :) Blev tatt noen bilder då med ja ;) 

Flott utstikt!!

 Elmo och Gutt fick sprunget runt i hagen och kost sig i snön! 



Gutt färdig tvättad, kammad och tränad inför utställningen! 


Till tross för att jag var super nervös inför debyn i junior gjorde Gutt det jätte bra! 
Bilderna är tatt av Anniken Holtnäs :) 




 Han debuterade med 4 bästa hanhund!! 

Ck rosetten är nog den fulaste jag sett, men var bara tvungen att köpa den för det ;) 
Så hemma igen sov killarna gott resten av kvällen <3 

 26 januari var det utdrickningslag för Helle... 
Det blev en lång, rolig och fantastisk dag! 

 På Dubliners på kvällen kom en mann och spelade säckpipa, det var helt fantastiskt, han var tvåfaldig världens mästare!! Helle var i himmelen :)) Det är ca 2 år sedan vi hörde säckpipa liv på massa plats för första gången, och dagen kunde inte slutat bättre!




Detta blev otroligt långt! Och alllllllt för massa bilder men men så kan det gå i bland ;)

Och medans jag kan hehe nu är det 44 dagar till Thailand :P  tänk 44 dagar tills vi är här ........

( bilden tog jag eller Helle faktisk när vi var där i 2007..... det är så fint!!) 

Men nu är det påtiden att sluta här..... plötsligt kommer det en bilde runda till ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar