måndag 19 november 2012

Bildespam :)))

Nu är det en stunden sedan igen, och det har varit endel ting som hänt sedan sist igen :) Idag blir det nästan en ren bildespam, med lite kommentarer till :) Så här kommer det ;)

Jag har varit en del dålig i det sista, så har varit mycke soffasläng med här med, men man klarar sig bra i soffan när man har så bra sällskap i den <3


I god tycka synd om mig själv still i soffan ;) 

 Fine guttan min håller mig med sällskap <3
 Så till han som heter Gutt, blivit stor han :) 
 Vi har kost oss med god mat med då, här ser ni samarbetet som blev denne middagen Schnitzel ala Linderoth/Tonerud ;)

Men det har inte bara varit sjukdom och elände här :) 11/11 var det utstilling igen och det blev en flott dag :) Med Gutt BIR lh valp och Elmo excllent 3...

Gutt är inte så stor under all päls :P


Bilderna som kommer här under är alla tagna av Guro Henriksen

Elmo sträcker sig långt för gobiten


 Gutt i ringen




Gutt blev Bir och Bim blev Gabby 
Dommare: Kitty sjong 
 Fine rosetten hans 
 Gutt är flink i ringen och har börjat fylla upp sin hylla bra här hemma :))

Efter utstillingen i Kongsberg, gick Jon Andre och jag till peppes och spiste, sen tog vi med hundarna och gick en runda i Kongsberg. Blev imponerad av hur fint det var där :) 

Gutta :) 
 Stämningsbilde...
 Jag var med :P 
 Vattnet 
 <3 <3 <3 
 Fullfart! 

 Mig på bron :) 
 Ena statyn på bron 

Så lite blandat från veckan :)

Såg dessa på Deli de Luca....omg så glad man blir hehe men till 30kr boxen blev det bara en den dagen, så får jag hamstra nästa vecka när vi drar till Helsingborg...
 Påväg till jobb förra veckan.....man vet man börjar tidigt när t-bana ser ut så här :P 
 Grisen min på tur <3 
Grisen hemma <3 Han har bara det nydligaste uttrycket jag vet om <3 
 Jag lagade Skrabbelucker här om dagen, gott var det och barndoms minnen väckte det :)  

 Båda trollen på tur! 
 Fredagen, den fina solnedgången över Oslo :) 




På lördag var vi i barndåpen till lille Leon, Jon Andre var gudfar/fadder här kommer några bilder från dåpet :) 

 Litt kjekk i dress då ;) 
 Det var super fint pyntat, och Jeanette, hade lagat (!) lys med dåpsbarnet på, så alla fick ett flott lys med sig hem :) 

 Jon Andre tog sånn ca 20 st  skit fula bilder på rappen av mig, men denne är ju iaf nästan brukanes.....huff man ser jag varit dålig i det sista :P 
 Fick låna baby som smnade sött i fanget på mig <3 

 Dåpsgaven från Jon Andre och mig, den flotta kniven. Jon Andre hade varit flink och köpt helt själv :) 
 Föräldrar, faddrar och dåpsbarnet :) 

Hundarna hade vi lämat i Yttre Enebakk i helgen hos Reidun och Knut, Jon Andres bestforäldrar, så på kvällen mötte vi upp på Jewel of India, och mötte Helle, Martin, Hanne, Kim, Jan Errik och masa flera och spiste middag med dem :) Det var kosligt..och bitte litt slitsom när vi gick på Champangeria efter åt...så då gick vi hem efter en liten stund bara :)

Men helgen var inte över ännu för det, igår var vi och hämtade hundarna och spiste familjemiddag med besteforäldrarna, tante, onkel, kusiner m/respektive och Jon Andres syskon, Elise och Fredrik.... 14 st till lax middag, och bestefars själv fångade lax! Var ordentlig kosligt! Och väldigt god mat... Så efter maten blev det film visning, haha såg endel gamla filmer var moro :)

Glömde ta bilder av middagen, men ett par stycken efter blev det :)


Film projektorn :P
Här skall det ses film ja ;)

Haha JA gläder sig iaf...... :P





Haha Elmo och Gutt likte ikke det dansade nisseparet som kom på golvet....Elmo skulle sååå vara tuff och ta det, men vågade seg aldrig nära...
 Dutten på behagligt avstånd han med...
 Tuffingarna mine <3 



Så när jag skrevet att jag varit dålig, så är idag inget undantag....bah hatar spy och ont i huvudet.... kunde inte gå på jobb idag en gång...då är det illa :( Men hade ritz och cola hemma det hjälper!! 




 Så det var väll en bra bildespam :) Haha käre nu är ännu mera av live ditt på blogg ;) <3 ;)

Men har tross sjukdom varit noen super bra uker i det sista, och har heldigvis en fin käreste som passar på mig :)

Nu skall jag gå in på NKK sina sider och anmäla på Gutt på hans sista (!!!) valp utstilling... Måste ju nästan få med sista utstillingen i år och hans sista chans som valp...Elmo skall få vila sig helt till Nkk Bö :)

Ska avsluta med en helt genialting! Kolla in denne ryggsäcken, vi ska iaf ha 2 st så vi har med på turen till Thailand :)

Ryggsäck från handysize

Så måste jag nästan nämna att nu är det lite mindre än 4 månader tills vi drar! :)) Och vi har hittat massa utflykter och ting vi vill göra, snorklings turer, Ö turer, Zoo som ska besökas m.m m.m gläder mig mer för varje dag som går :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar