fredag 5 oktober 2012

Klar för att packa resväskan.....om 5 månader!

Jag äger ju inte tålamod och skulle helst ha packat resväskan idag! Men det kan jag då inte göra riktigt ännu....meeeen om ca 5 månader så drar vi till Thailand!! :))

Igår kväll satt Jon Andrè och jag och letade flygbiljetter, och hittade rimliga biljetter med kort restid! Så nu är det fakta! Vi åker ca 3 uker till Thailand, och jag gläder mig sinnessjukt mycke :) Blir en knall bra kärestetur :)

Och det bästa vi båda fick flygresan och hotellen vi ville till en billig pris! Så nu är det till att spara varje kr som kan sparas till resan så vi kan ha det extra bra där med :)

Hehe jag är inte intresserad av flygplan utan hellre av komforten, tiden det tar och vad det kostar, men Jon Andrè ville SÅÅ gärna åka med Emirates sedan man då flög med Airbus a380-800( som jag till och med trodde hete airbush :P)....

Jaja tänkte jag ett flyg är ett flyg, whats the big deal liksom.....hehe nu har jag då lärt mig att detta är världens (?) största passagerar flyg och tydligen en cool sak....

Men iaf det stod mellan Finnair och Emirates och prisen var det inte väldigt stor skillnad på, och restiden blev ca 1t plus bara,  så då fick det bli Emirates och detta mega stora flyget ;) Så är både J A och jag nöjd :)

Så detta monstret skall vi åka med till Thailand






Väll framme på plats i Thailand skall vi först på här i 14 dagar
Ett 3 Stjärnors hotell i Ao Nang. 





 Solned gång, bilde jag tog för 5 år sedan när jag var där :) 
 Mig på stranden där :) 


 Idyll!!


 Detta är paradis på jorden enligt mig iaf så gläder mig massa till att åka dit på kärestetur <3

Efter 14 dagar med strand, sol, mat och endast avslappning blir det en tur till stor byen!! Bangkok!!!
Då slår vi till med ett 4 stjärnors hotell och lite extra lyx innan vi sätter oss på monster flyget hem igen ;)

I 3 nätter skall vi bo här, Grand President hotell, hotellet har 3 pooler, och ser ut från vad vi/jag kunnat hitta av bilder på nättet helt fantastiskt ut, och har fått bra omtaler med :)







Kommer tidigt om morgonen till Bangkok och flyger hem sent om kvällen/natten från Bangkok så får nästan 5 dagar där trots vi bara sover där 3 nätter! Så vi hoppas på besök på flytande marknaden


 Grand palce

Och den gyllene liggande buddhan :) 

Och självklart hoppas jag på lite Bangkok shopping :P Hehe kan man få allt i ett på en semester så tar man ju det ;) Sol, strand, avslappning, stor by, sightseeing, kultur och shopping!! Är det rart man gläder sig?!?!


Hehe men nu ska jag tillbaka till vardagen i Oslo, i kväll ska hundarna badas och lägenheten skall vaskes, det är utställnings helg och vi får besök. Gläder mig :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar