fredag 12 oktober 2012

Grisen 2 år och ett litet mattips ;)

Idag blir finaste grisen min 2 år!! Inte värst att ha en 2 åring i hus ;) Han slog på stort och åt massa mat till morgonen idag....imponerande fatiskt hahaha

Men som sig hör och bör på en 2 års dag så får jag skryta med några bilder av grisen min <3



Grisen ca 4-5 veckor gammal .....
och sedan idag på 2 årsdagen sin...han er sig lika ja :D 


Tatt om måndagen denne <3

 Valentines day 2011 4 månader gammal <3 



 i parken i sommar :)


Fotoshot hemma för ca en vecka sedan <3 


Grattis till fine 2 åringen min :) 

Så måste jag bara dela med mig av en helt fantastisk maträtt ;)
Mamma som tipsade mig om denne och den kan ätas ofta! 

Bacon surrad kyckling!
Gör så här:
Dela kyckling file i 4 tunna skivor
så blandar man fetaost och kruspersilja med peppar, fyller kycklingen med detta och surrar den i bacon.

slik:


lägg dem i en smörad form,  Ta på peppar och häl över ca en dl kyckling fond...


Koka fullkorns ris till 
 Färdigt :) Bruk spaet som sås eller laga en rödvin sås till...
 Gör en gruksallad till, en skivad gruka, en halv liten röd lök, salt, peppar, olja och vinäger och en skvätt vatten :)

Det er GOTT! Bara prova, har serverat detta till folk som inte gillar feta eller bacon som gillade det! :D 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar